Regulamin sklepu i serwisu internetowego idoSmaku.pl
określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o zasadach działania Serwisu, o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta
Regulamin Sklepu
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Kodeks cywilny – polska ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, dzięki której Kupujący może nieodpłatnie skorzystać z dodatkowych funkcji w Sklepie.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – Kupujący będący osobą fizyczną, zawierający lub zamierzający zawrzeć ze Sprzedawcą umowę na podstawie Regulaminu bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niego charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy idoSmaku.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://idosmaku.pl/.
Sprzedawca –
GRZEGORZ DZIURA,
przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
EKO-TRUCK SMAK NA TAK GRZEGORZ DZIURA,
wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP
9591729564,
nr REGON 520649465,
ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
-
Adres pocztowy:
ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce
-
Adres e-mail: kontakt@idosmaku.pl
-
Telefon: 695757295
-
Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Kupujący.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
-
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt.
-
Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera
sposób dostawy towaru oraz
metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
-
Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
-
W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:
- zwykły przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy;
- za pomocą karty płatniczej:
-
Visa
-
Visa Electron
-
MasterCard
-
MasterCard Electronic
-
Maestro
-
za pośrednictwem platformy płatniczej:
-
za pobraniem, tj.
kartą lub gotówką
w momencie dostarczenia towaru do Kupującego;
-
kartą lub gotówką
w momencie odbioru osobistego towaru.
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w
terminie 3 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
-
Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę.
Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
-
Termin realizacji zamówienia wynosi 7 Dni roboczych.
- W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po
jego opłaceniu.
-
Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
-
W Sklepie dostępne są następujące metody dostawy:
za pośrednictwem firmy kurierskiej.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8
Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni
od dnia:
- w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana
przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
- w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.
- Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych
podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na
przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie
jest to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania
przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego
płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę),
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji
Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez
Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne
rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego uprzywilejowanego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu
dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres:
ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował
Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar
przed upływem terminu 14 dni.
- Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego
w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący
uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych
kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas
składania zamówienia.
-
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego uprzywilejowanego
kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do
umowy:
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin
przydatności do użycia;
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
-
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
-
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie
sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§ 9 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
-
Sprzedawca prosi o składanie reklamacji (w tym dotyczących działania Sklepu) na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
-
Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w Sklepie.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
II KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
-
Towary
-
W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
-
Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową, Kupujący uprzywilejowany może żądać:
- wymiany towaru,
- naprawy towaru.
-
Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
- obniżeniu ceny,
- odstąpieniu od umowy
w sytuacji, gdy:
-
Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
-
Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
-
brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
-
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta;
-
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.
- W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na swój koszt.
- Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
-
W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej towarów), Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres
ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce.
Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
-
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
-
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem:
https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
-
internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
-
Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
-
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.
-
Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
III KUPUJĄCY INNI NIŻ KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
-
W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi.
-
Zgodnie z Kodeksem cywilnym, Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca uprzywilejowany, traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy towarach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.
-
Korzystając z rękojmi, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany może, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany towaru na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady.
-
Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres
ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce.
-
Celem uniknięcia wątpliwości Sprzedawca zwraca uwagę, że do odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Kupującego innego niż Kupujący uprzywilejowany, związanej z reklamacją, stosuje się postanowienie § 11 ust. 7.
§ 10 DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach
oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce
prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
-
Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w
Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
-
umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6
ust. 1 lit. b RODO),
-
ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
-
prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia
lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
-
Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
-
przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
-
na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
-
ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
-
zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy
podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
-
Kupującemu przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
-
przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
-
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną
sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1
lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
-
W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2
Regulaminu.
-
W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do
organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
-
Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
-
Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji
Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
-
Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
-
Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
-
Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
-
W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd
właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
-
Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym, z tytułu umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu, jest ograniczona - w granicach dopuszczonych przez prawo - do kwoty złożonego przez Kupującego zamówienia, wskutek którego doszło do zawarcia umowy, oraz do 1 roku od zawarcia tej umowy.
Regulamin Konta
w sklepie idoSmaku.pl
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Prawo odstąpienia od umowy
§ 7 Dane osobowe
§ 8 Zmiana w Regulaminie lub Koncie
§ 9 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Konsument – Usługobiorca będący osobą fizyczną, który zawarł na podstawie Regulaminu umowę o prowadzenie Konta lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, świadczona nieodpłatnie drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy, dzięki której Usługobiorca może skorzystać z dodatkowych funkcji w Sklepie.
Przedsiębiorca uprzywilejowany - Usługobiorca, który jest osobą fizyczną zawierającą na podstawie Regulaminu umowę o prowadzenie Konta (lub podejmującą czynności zmierzające do jej zawarcia), bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin - niniejszy regulamin Konta.
Sklep – sklep internetowy idoSmaku.pl prowadzony przez Usługodawcę pod adresem https://idosmaku.pl/
Usługobiorca - każdy podmiot, który zawarł umowę o prowadzenie Konta lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.
Usługodawca -
GRZEGORZ DZIURA,
przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
EKO-TRUCK SMAK NA TAK GRZEGORZ DZIURA,
wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP
9591729564,
nr REGON 520649465,
ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
-
Adres pocztowy:
ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce
-
Adres e-mail: kontakt@idosmaku.pl
-
Telefon: 695757295
-
Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Usługobiorcę wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Usługobiorca. Usługodawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Usługobiorca.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
-
Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
- aktywne konto e-mail,
- urządzenie z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies.
§ 4 KONTO
-
Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli
Usługobiorcy.
- Konto daje Usługobiorcy dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii zamówień złożonych przez Usługobiorcę
w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych Usługobiorcy.
- W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
- W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieoznaczony pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą umowa o prowadzenie Konta na zasadach wskazanych w Regulaminie.
- Usługodawca rozpoczyna świadczenie usługi prowadzenia Konta na zasadach określonych w Regulaminie niezwłocznie po zawarciu umowy o prowadzenie Konta.
- Usługobiorca może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
- Usunięcie Konta skutkuje rozwiązaniem umowy o prowadzenie Konta. W celu usunięcia Konta przez Usługodawcę należy wysłać swoją rezygnację z Konta na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy o prowadzenie Konta.
§ 5 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Usługodawca prosi o składanie reklamacji dotyczących Konta na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
-
Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
II USŁUGOBIORCY UPRZYWILEJOWANI
-
Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
-
W przypadku niewłaściwej realizacji przez Usługodawcę umowy o prowadzenie Konta, Usługobiorca uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.
-
Jeżeli Usługodawca nie dostarczył usługi cyfrowej, Usługobiorca uprzywilejowany może wezwać go do jej dostarczenia. Jeżeli mimo to Usługodawca nie dostarczy usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Usługodawcę i Usługobiorcę uprzywilejowanego terminie, Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od umowy o prowadzenie Konta.
-
Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od umowy o prowadzenie Konta bez wzywania do dostarczenia usługi cyfrowej, jeżeli:
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy usługi cyfrowej lub
-
Usługobiorca uprzywilejowany i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy o prowadzenie Konta wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Usługobiorcy uprzywilejowanego, a Usługodawca nie dostarczył jej w tym terminie.
-
Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową o prowadzenie Konta usługi cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z tą umową usługa miała być dostarczana.
-
Jeśli usługa cyfrowa jest niezgodna z umową o prowadzenie Konta, Usługobiorca uprzywilejowany może żądać jej doprowadzenia do zgodności z tą umową.
-
W przypadku braku zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta Usługobiorca uprzywilejowany ma obowiązek współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Usługobiorcy uprzywilejowanego.
-
Dodatkowo, jeżeli usługa cyfrowa jest niezgodna z umową o prowadzenie Konta, Usługobiorca uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od tej umowy, gdy:
-
doprowadzenie do zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
-
Usługodawca nie doprowadził usługi cyfrowej do zgodności z umową o prowadzenie Konta w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę uprzywilejowanego o braku zgodności z tą umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy uprzywilejowanego, uwzględniając charakter oraz cel tej usługi cyfrowej, w jakim jest wykorzystywana;
-
brak zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić usługę cyfrową do zgodności z tą umową;
-
brak zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy o prowadzenie Konta bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta (tj. żądania doprowadzenia usługi cyfrowej do zgodności z umową);
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on usługi cyfrowej do zgodności z umową o prowadzenie Konta w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy uprzywilejowanego.
III POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
-
Usługodawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
-
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
-
internetowej platformy Online Dispute Resolution (ODR), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: >https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: >https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
-
Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Usługodawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
-
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Usługodawcy jak i Konsumenta.
-
Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Usługobiorca uprzywilejowany ma prawo odstąpić od zawartej z Usługodawcą umowy o prowadzenie Konta, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od umowy o prowadzenie Konta wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia tej umowy.
-
Aby Usługobiorca uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi poinformować Usługodawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
-
Usługobiorca uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Usługobiorca uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§ 7 DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z zawarciem umowy o prowadzenie Konta jest Usługodawca.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach
oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce
prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
-
Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest prowadzenie Konta. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym
przypadku jest umowa o prowadzenie Konta lub działania podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej
zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, polegający na
przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy o prowadzenie Konta i świadczenia usług nią objętych. Niepodanie danych oznacza, że umowa o prowadzenie Konta nie będzie mogła być zawarta, Usługodawca nie będzie mógł świadczyć usług nią objętych.
-
Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
-
przestanie obowiązywać umowa o prowadzenie Konta;
-
ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Kontem;
-
zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy
podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
-
Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
-
przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
-
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną
sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1
lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Usługodawcę).
-
W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
-
W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 8 ZMIANA W REGULAMINIE LUB KONCIE
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany Regulaminu spowodowaną:
-
zmianą funkcjonalności Konta, wymagającą modyfikacji Regulaminu lub
-
zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na realizację umowy o prowadzenie Konta przez Usługodawcę lub dostosowaniem usług do zaleceń, wytycznych, nakazów lub zakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji lub decyzji uprawnionych władz publicznych lub
-
zmianą danych kontaktowych lub identyfikacyjnych Usługodawcy.
-
Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy przypisany do Konta co najmniej na
7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
-
W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania umowy w przyszłości.
-
W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, co będzie skutkować rozwiązaniem umowy o prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
-
Usługodawca może dokonać zmiany Konta, która nie jest niezbędna do zachowania jego zgodności z umową o prowadzenie Konta, z przyczyny wskazanej w ust. 1 lit. b lub z powodu zmiany funkcjonalności Konta. Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu poprzednim, nie będzie się wiązać z jakimikolwiek kosztami po stronie Usługobiorcy uprzywilejowanego. Postanowienie ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
-
Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 5, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Usługobiorcy uprzywilejowanego do Konta lub korzystanie z niego, Usługodawca wyśle na adres e-mail Usługobiorcy uprzywilejowanego, z odpowiednim wyprzedzeniem, na trwałym nośniku, informację o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawach przysługujących w związku z tą zmianą Usługobiorcy uprzywilejowanemu.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
-
Umowa o prowadzenie Konta zawierana jest w języku polskim.
-
Umowa zawierana na podstawie niniejszego Regulaminu podlega przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
-
Wybór prawa polskiego dla umowy zawartej na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw Konsumenta przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w której nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
-
W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą uprzywilejowanym, związanego z umową o prowadzenie Konta, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
-
Wszelka odpowiedzialność Usługodawcy w związku z umową o prowadzenie Konta w stosunku do Usługobiorcy niebędącego Usługobiorcą uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
Regulamin Serwisu idoSmaku.pl
SPIS TREŚCI
§ 1 Informacje ogólne
§ 2 Definicje
§ 3 Zasady i zawartość świadczonych usług
§ 4 Konto Użytkownika
§ 5 Prawa autorskie
§ 6 Dane osobowe
§ 7 Odpowiedzialność i reklamacje
§ 8 Postanowienia końcowe
§ 1 INFORMACJE OGÓLNE
- Poniższy
regulamin określa zasady dostępu oraz warunki korzystania z zasobów serwisu internetowego idoSmaku.pl.
- Właścicielem
serwisu jest EKO-TRUCK SMAK NA TAK
GRZEGORZ DZIURA, z siedzibą w 26-067 Chełmce, ul. Spacerowa 26, wpisany do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności, NIP: 9591729564, REGON: 520649465.
§ 2 DEFINICJE
Regulamin – niniejszy
dokument.
Serwis -
strona internetowa idoSmaku.pl
Użytkownik -
każda osoba
fizyczna korzystająca z Serwisu, Użytkownik może posiadać Konto Użytkownika
(Użytkownik zarejestrowany) lub korzystać z Serwisu jako Użytkownik
niezarejestrowany, w takim przypadku Użytkownik niezarejestrowany ma dostęp
jedynie do Treści.
Treści-oznacza wpisy
Użytkowników oraz utwory w znaczeniu ustawy o prawie autorskim i prawach
pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku w szczególności choć nie wyłącznie,
materiały multimedialne, teksty, przepisy, opisy pod zdjęciami lub galeriami,
opisy, zdjęcia, które są wprowadzane przez Użytkownika do Serwisu za
pośrednictwem funkcjonalności Konta Użytkownika.
Konto Użytkownika - rozumie się zbiór danych umożliwiających identyfikację,
autoryzację i funkcjonowanie Użytkownika w serwisie idoSmaku.pl,
określona unikalnym identyfikatorem (Nickiem) i hasłem. Administrator -osoby
wchodzące w skład Zespołu idoSmaku.pl, zarządzające zawartością w serwisie.
§ 3 ZASADY I ZAWARTOŚĆ ŚWIADCZONYCH USŁUG
- Korzystanie
z Serwisu w każdym przypadku jest bezpłatne. Usługę świadczy EKO-TRUCK SMAK NA TAK GRZEGORZ DZIURA,
z siedzibą w Chełmce, ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce, NIP: 9591729564, REGON:
520649465.
- Korzystanie
z Serwisu związane jest z koniecznością posiadania dostępu do sieci Internet
oraz posiadania zainstalowanej przeglądarki internetowej, w tym odpowiedniego
oprogramowania w urządzeniach mobilnych.
- Osoby
niepełnoletnie lub nieposiadające pełnej zdolności do czynności prawnych mogą korzystać
z Serwisu wyłącznie za zgodą oraz pod nadzorem rodziców lub opiekunów prawnych.
- Z
Serwisu można korzystać wyłącznie w zgodzie z Regulaminem z obowiązującym
prawem i dobrymi obyczajami. Użytkownik przed przystąpieniem do korzystania z
Serwisu zapozna się treścią Regulaminu.
- W Serwisie nie wolno zamieszczać treści niezgodnych z
obowiązującym prawem, naruszających dobro innych osób, firm lub instytucji, w
szczególności: a. zawierające materiały chronione prawem autorskim bez zgody autora; b. zawierające treści powszechnie uznawane za wulgarne i obraźliwe; c. zawierające nagość, pornografię, erotykę oraz treści obsceniczne; d. materiały w jakikolwiek sposób dyskryminujące w tym w
szczególności ze względu na rasę i płeć; e. naruszające prawo do prywatności; f. obrażające uczucia innych osób, w tym również uczucia religijne; g. przedstawiające przemoc
- W przypadku stwierdzenia wystąpienia naruszeń opisanych w pkt. 5 Użytkownik ma
prawo zawiadomienia EKO TRUCK SMAK NA TAK o zaistniałej publikacji treści
zabronionej, zaś EKO TRUCK SMAK NA TAK jest uprawniona do natychmiastowego
usunięcia takich treści lub konta Użytkownika, bez wezwania.
- Administrator może umieszczać w Serwisie reklamy lub inne
treści komercyjne dotyczące promowanych marek , a także reklamy partnerskie.
- Administrator
Serwisu, może dokonać: a. zablokowania lub usunięcia Treści; b. edycji Treści w sytuacji, kiedy taka Treść zawiera nieprawidłowe
lub wprowadzające w błąd informacje; c. edycji Treści, mających poprawić estetykę i czytelność
wprowadzonych przez Użytkownika informacji; d. zablokowania lub usunięcia Konta Użytkownika.
§ 4 KONTO UŻYTKOWNIKA
- Użytkownik może posiadać maksymalnie jedno konto w serwisie
idoSmaku.pl zarejestrowane na jeden adres poczty elektronicznej. Dostęp do
Konta użytkownika jest chroniony hasłem, które nie może być przekazywane osobom
trzecim.
- Użytkownik, w celu rejestracji w Serwisie oraz założenia profilu
podaje na formularzu rejestracji następujące dane: adres mailowy, hasło, wybrany
przez siebie login(Nick), jednocześnie zaznaczając odpowiednie pole, iż
akceptuje treść Regulaminu i wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Logowanie do Serwisu wymaga wprowadzenia danych
autoryzacyjnych w postaci adresu email Użytkownika oraz hasła.
- Użytkownik poprzez rejestrację w Serwisie oraz akceptację
Regulaminu wyraża zgodę na to, że dla innych Użytkowników będą widoczne jego
dane profilowe takie jak zdjęcie, login(Nick) oraz ranking zamieszczanych w
Serwisie Treści.
- Z chwilą rejestracji zawarta zostaje z Użytkownikiem Umowa o
świadczenie usług drogą elektroniczną na czas nieokreślony.
- Zarejestrowany Użytkownik ma możliwość dodawania własnych
przepisów kulinarnych, które po weryfikacji Administratora będą widoczne w
Serwisie. Użytkownik
dodając przepisy oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych Treści, a w
szczególności autorskie prawa majątkowe.
- Użytkownik korzystając z funkcjonalności w Serwisie ma
możliwość pobrania przepisu kulinarnego na swoje urządzenie. Usługa ta
realizowana jest przez czas oznaczony, do momentu zakończenia pobierania danych
na urządzenie Użytkownika. W celu pobrania przepisu, Użytkownik kieruje się
komunikatami wyświetlanymi w Serwisie.
- Użytkownik ma w każdej chwili ma możliwość rezygnacji z Konta
Użytkownika poprzez użycie funkcjonalności „usuń konto” udostępnionej na Koncie
Użytkownika, lub wysłanie żądania do Administratora
za pośrednictwem poczty: EKO-TRUCK
SMAK NA TAK GRZEGORZ DZIURA, ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres: kontakt@idosmaku.pl.
- Usunięcie (dezaktywacja) Konta nie powoduje usunięcia
zamieszczonej przez Użytkownika zawartości w postaci przepisów. Przepisy
zamieszczone przez Użytkownika pozostają zawartością Serwisu w okresie
obowiązywania umowy. Użytkownik może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie
usług drogą elektroniczną.
§ 5 PRAWA AUTORSKIE
- Użytkownik
Serwisu przez akceptację Regulaminu oświadcza, że posiada wszelkie prawa, w tym
w szczególności prawa autorskie do wszystkich przesyłanych i umieszczonych na
Stronie Serwisu Treści oraz że zamieszczenie Treści w Serwisie nie narusza praw
autorskich, w tym majątkowych oraz osobistych, praw do wizerunku lub dóbr
osobistych innych osób.
- Użytkownik
oświadcza, że udziela EKO-TRUCK SMAK NA TAK Grzegorz Dziura bezterminowej i
nieodpłatnej licencji bez ograniczeń terytorialnych na korzystanie z Treści i
ich utrwalanie i zwielokrotnianie ich dowolną techniką, w celach
marketingowych, informacyjnych, oraz publikacji w takich mediach jak Internet,
prasa, radio, telewizja, telefonia komórkowa i stacjonarna w związku z
udostępnianiem Serwisu;
- Jeżeli zachodzi podejrzenie, że jakikolwiek materiał zamieszczony na Stronie
Serwisu może naruszać prawo do prywatności, wizerunku lub dobra osobiste danej
osoby, osoba taka powinna zgłosić EKO-TRUCK SMAK NA TAK Grzegorz Dziura swoje
zastrzeżenia pocztą elektroniczną poprzez formularz kontaktowy znajdujący się
na podstronie Serwisu.
- W przypadku wystąpienia przez podmioty trzecie z roszczeniami przeciwko EKO-TRUCK
SMAK NA TAK Grzegorz Dziura z tytułu naruszenia ich praw przez Treści
dostarczone przez Użytkownika, Użytkownik zobowiązuje się do podjęcia na swój
koszt i ryzyko wszelkich kroków prawnych zapewniających należytą ochronę EKO-TRUCK
SMAK NA TAK Grzegorz Dziura przed takimi roszczeniami osób trzecich, a w szczególności
zobowiązuje się wstąpić w miejsce lub w po stronie EKO-TRUCK SMAK NA TAK
Grzegorz Dziura do wszelkich postępowań
toczących się przeciwko EKO-TRUCK SMAK NA TAK Grzegorz Dziura.
§ 6 DANE OSOBOWE
- Administratorem
danych osobowych udostępnianych przez użytkowników Serwisu jest EKO-TRUCK SMAK NA TAK GRZEGORZ DZIURA,
z siedzibą w Chełmce, ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce. Dane osobowe są
przetwarzane wyłącznie w celach związanych z uczestnictwem i korzystaniem danej
osoby z Serwisu oraz działaniami promocyjnymi i marketingowymi, w zależności od
zakresu udzielonych EKO-TRUCK SMAK NA TAK Grzegorz Dziura zgód.
- Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, lecz jest niezbędne do
korzystania z pełnej funkcjonalności Serwisu. Osobom udostępniającym dane
osobowe przysługuje prawo dostępu do takich danych, ich poprawiania oraz
żądania usunięcia. Szczegóły dotyczące danych osobowych zawarte są w odrębnym
dokumencie zamieszczonym na Stronie Serwisu (Najważniejsze informacje dotyczące
twoich danych osobowych oraz Polityka Prywatności).
§ 7 ODPOWIEDZIALNOŚĆ I REKLAMACJE
- EKO-TRACK
SMAK NA TAK Grzegorz Dziura nie odpowiada za: a. opóźnienia w działaniu Serwisu niezależne od niej, w tym leżące po
stronie operatorów telekomunikacyjnych; b. przerwy w funkcjonowaniu Serwisu zaistniałe z przyczyn
technicznych (konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu); c. treści pochodzące od Użytkowników, autentyczność informacji i
danych podawanych przez Użytkowników do Serwisu lub informacji o Użytkownikach
udostępnianych innym Użytkownikom; d. udostępnienie przez Użytkownika hasła i danych do Konta osobom
trzecim, oraz szkody powstałe w wyniku ingerencji osób trzecich.
- Administrator wraz z Użytkownikami dokłada wszelkich
starań, aby treści zamieszczane w Serwisie były zgodne z niniejszym
Regulaminem.
- Administrator może usunąć lub modyfikować Treści zamieszczone
przez Użytkowników w Serwisie, jeżeli jest ona sprzeczna z celami Serwisu,
narusza warunki niniejszego Regulaminu.W szczególności Administrator ma prawo
usunąć z Serwisu daną Treść po uprzednim otrzymaniu zgłoszenia „nadużycia” na
tę Treść.
- Administrator serwisu idoSmaku.pl dokłada wszelkich starań, by
publikowane informacje, przepisy i porady zostały sprawdzone i były zgodne z
prawdą, nie bierze jednak odpowiedzialności za ich wykorzystanie. Korzystając z
Przepisów zamieszczonych w serwisie idoSmaku.pl należy przestrzegać zasad
bezpieczeństwa.
- EKO-TRACK
SMAK NA TAK Grzegorz Dziura nie gwarantuje kompletności, poprawności,
prawidłowości informacji publikowanych w Serwisie. Korzystanie z Serwisu, w tym
publikacja Treści nie stanowi podstawy do domagania się jakiegokolwiek
wynagrodzenia od EKO-TRUCK SMAK NA TAK Grzegorz Dziura.
- Reklamacje
związane ze świadczeniem usług przez Serwis idoSmaku.pl można składać pisemnie
na adres: -EKO-TRUCK SMAK NA TAK Grzegorz
Dziura, ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce
lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@idosmaku.pl
- Reklamacja
powinna zawierać następujące informacje: opis okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości, żądanie
Usługobiorcy oraz dane kontaktowe składającego reklamację.
- Administrator
Serwisu rozpatruje reklamacje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14
dni, licząc od dnia jej wniesienia. Jeśli reklamacja w tym czasie nie może
zostać rozpatrzona, Administrator w tym
terminie powiadamia reklamującego o przewidywanym terminie rozpatrzenia
reklamacji.
§ 8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Serwis idoSmaku.pl zastrzega sobie prawo do przekazania lub zlecenia wszystkich lub
części swoich praw i obowiązków wynikłych z niniejszego Regulaminu.
- Serwis
idoSmaku.pl zastrzega sobie prawo do całkowitego zaprzestania udostępniania Użytkownikowi
Serwisu i zawartych Treści bez podania przyczyn, po uprzednim poinformowaniu
Użytkowników o podjęciu takiej decyzji.
- Serwis idoSmaku.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania
zmian w Regulaminie. O każdej zmianie Regulaminu Administrator idoSmaku.pl
powiadomi Użytkowników zamieszczając informację w Serwisie www.idosmaku.pl , 14
dni przed wejściem w życie zmian. W razie braku akceptacji zmian Regulaminu Użytkownik
może do dnia wejścia w życie zmian zrezygnować z uczestnictwa w Serwisie
idoSmaku.pl poprzez usunięcie Konta. Zmiany będą publikowane na bieżąco w
postaci ujednoliconego tekstu Regulaminu na łamach Serwisu.
- Wszelkie spory i roszczenia związane z Serwisem, będą
rozstrzygały sądy powszechne, których właściwość zostanie ustalona zgodnie z
obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- W
sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Treść
niniejszego Regulaminu jest dostępna w siedzibie EKO-TRUCK SMAK NA TAK Grzegorz Dziura oraz na Stronie
Internetowej Serwisu.
- Wszelkie
pytania lub uwagi dotyczące funkcjonowania serwisu można nadsyłać pocztą
elektroniczną na adres: kontakt@idosmaku.pl lub poprzez formularz kontaktowy znajdujący
się na podstronie Kontakt.
Regulamin Newslettera
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Umowa
§ 5 Reklamacje
§ 6 Prawo odstąpienia od Umowy
§ 7 Dane osobowe
§ 8 Zmiana w Regulaminie lub Newsletterze
§ 9 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Konsument – Usługobiorca będący osobą fizyczną, który zawarł Umowę lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Newsletter – wiadomości dotyczące Sklepu, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie, dostarczane nieodpłatnie Usługobiorcy przez Usługodawcę w ramach Umowy, stanowiące treści cyfrowe w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta.
Przedsiębiorca uprzywilejowany - Usługobiorca, który jest osobą fizyczną zawierającą Umowę (lub podejmującą czynności zmierzające do jej zawarcia), bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy idoSmaku.pl prowadzony przez Usługodawcę pod adresem https://idosmaku.pl/.
Umowa – umowa o dostarczanie Newslettera.
Usługobiorca – każdy podmiot, który zawarł Umowę lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.
Usługodawca – GRZEGORZ DZIURA,
przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
EKO-TRUCK SMAK NA TAK GRZEGORZ DZIURA,
wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP
9591729564,
nr REGON 520649465,
ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
-
Adres pocztowy:
ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce
-
Adres e-mail: kontakt@idosmaku.pl
-
Telefon: 695757295
-
Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Usługobiorcę wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Usługobiorca. Usługodawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Usługobiorca.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
-
Dla skorzystania z treści cyfrowych objętych Regulaminem potrzebne jest:
-
aktywne konto e-mail;
-
urządzenie z dostępem do Internetu;
-
przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies.
§ 4 UMOWA
-
Usługobiorca może dobrowolnie zapisać się do Newslettera.
-
W celu otrzymania Newslettera konieczne jest zawarcie Umowy.
-
Wiadomości e-mail wysyłane w ramach Umowy kierowane będą na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w momencie zawierania Umowy.
-
Usługobiorca, w celu zawarcia Umowy, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w Sklepie swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Umowy. W momencie zapisu na Newsletter zostaje zawarta Umowa na czas nieoznaczony, a Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy – z zastrzeżeniem ust. 5.
-
W celu właściwej realizacji Umowy Usługobiorca jest obowiązany podać swój prawidłowy adres e-mail.
-
Newsletter jest dostarczany niezwłocznie po utworzeniu przez Usługodawcę wiadomości przeznaczonych dla Usługobiorców.
-
Usługobiorca może wypisać się z Newslettera bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu.
-
Wysłanie
wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem Umowy.
§ 5 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Usługodawca prosi o składanie reklamacji dotyczących treści cyfrowych objętych Regulaminem na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
-
Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
II USŁUGOBIORCY UPRZYWILEJOWANI
-
Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z Umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
-
W przypadku niewłaściwej realizacji przez Usługodawcę Umowy, Usługobiorca uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.
-
Jeżeli Usługodawca nie dostarczył treści cyfrowych objętych Umową, Usługobiorca uprzywilejowany może wezwać go do ich dostarczenia. Jeżeli mimo to Usługodawca nie dostarczy treści cyfrowych objętych Umową niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Usługobiorcę uprzywilejowanego i Usługodawcę terminie, Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od Umowy.
-
Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od Umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowych objętych Umową, jeżeli:
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowych objętych Umową lub
-
Usługobiorca uprzywilejowany i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowych objętych Umową miał istotne znaczenie dla Usługobiorcy uprzywilejowanego, a Usługodawca nie dostarczył ich w tym terminie.
-
Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Newslettera z Umową, który – z uwagi na fakt, że Newsletter jest dostarczany w sposób ciągły - wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z tą Umową miał być dostarczany.
-
Jeżeli treści cyfrowe objęte Regulaminem są niezgodne z Umową, Usługobiorca uprzywilejowany może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
-
W przypadku braku zgodności z Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem, Usługobiorca uprzywilejowany ma obowiązek współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Usługobiorcy uprzywilejowanego.
-
Dodatkowo, jeżeli treści cyfrowe objęte Regulaminem są niezgodne z Umową, Usługobiorca uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, gdy:
-
doprowadzenie do zgodności tych treści cyfrowych z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
-
Usługodawca nie doprowadził treści cyfrowych objętych Regulaminem do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę uprzywilejowanego o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy uprzywilejowanego, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane;
-
brak zgodności z Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić je do zgodności z Umową;
-
brak zgodności z Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta (tj. żądania doprowadzenia treści cyfrowych do zgodności z Umową);
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on do zgodności z Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy uprzywilejowanego.
III POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
-
Usługodawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
-
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem:
https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
-
internetowej platformy Online Dispute Resolution (ODR), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
-
Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Usługodawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
-
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Usługodawcy jak i Konsumenta.
-
Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Usługobiorca uprzywilejowany ma prawo odstąpić od zawartej z Usługodawcą Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia tej Umowy.
-
Aby Usługobiorca uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, musi poinformować Usługodawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
-
Usługobiorca uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy wystarczy, że Usługobiorca uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
§ 7 DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z Umową jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
-
Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest:
-
realizacja Umowy; podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest Umowa lub działania podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
-
analiza efektywności wysłanych w ramach Umowy wiadomości, celem ustalenia ogólnych zasad dotyczących skutecznej wysyłki w działalności Usługodawcy; podstawą przetwarzania danych osobowych w tym celu jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
-
ustalenie, dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń związanych z Umową; podstawą przetwarzania danych osobowych w tym celu jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia Umowy i dostarczenia objętych nią treści cyfrowych. Niepodanie danych spowoduje, że Umowa nie będzie mogła być zawarta, a Usługodawca nie dostarczy objętych nią treści cyfrowych.
-
Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
-
przestanie obowiązywać Umowa;
-
ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Umową;
-
zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
-
Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
-
przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
-
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Usługodawcę).
-
W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
-
W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 8 ZMIANA W REGULAMINIE LUB NEWSLETTERZE
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany Regulaminu spowodowaną:
-
zmianą funkcjonalności Newslettera, wymagającą modyfikacji Regulaminu lub
-
zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na realizację Umowy przez Usługodawcę lub dostosowaniem usług do zaleceń, wytycznych, nakazów lub zakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji lub decyzji uprawnionych władz publicznych lub
-
zmianą danych kontaktowych lub identyfikacyjnych Usługodawcy.
-
Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w momencie zawarcia Umowy co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
-
W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania Umowy w przyszłości.
-
W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, co będzie skutkować rozwiązaniem Umowy z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
-
Usługodawca może dokonać zmiany Newslettera, która nie jest niezbędna do zachowania jego zgodności z Umową, z przyczyny wskazanej w ust. 1 lit. b lub z powodu zmiany funkcjonalności Newslettera. Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu poprzednim, nie będzie się wiązać z jakimikolwiek kosztami po stronie Usługobiorcy uprzywilejowanego. Postanowienie ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
-
Jeżeli zmiana, o której mowa w poprzednim postanowieniu, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Usługobiorcy uprzywilejowanego do Newslettera lub korzystanie z niego, Usługodawca wyśle na adres e-mail Usługobiorcy uprzywilejowanego z odpowiednim wyprzedzeniem, na trwałym nośniku, informację o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawach przysługujących w związku z tą zmianą Usługobiorcy uprzywilejowanemu.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
-
Umowa zawierana jest w języku polskim.
-
Umowa zawierana na podstawie niniejszego Regulaminu podlega przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
-
Wybór prawa polskiego dla Umowy zawartej na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw Konsumenta przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla tego Konsumenta w sytuacji, w której nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
-
W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą uprzywilejowanym, związanego z Umową, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
-
Wszelka odpowiedzialność Usługodawcy w związku z Umową w stosunku do Usługobiorcy niebędącego Usługobiorcą uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
EKO-TRUCK SMAK NA TAK GRZEGORZ DZIURA
ul. Spacerowa 26, 26-067 Chełmce
adres e-mail: kontakt@idosmaku.pl
- Ja/My(*) ..................................................................... niniejszym informuję/informujemy(*)
o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczenie treści cyfrowych w postaci(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Data zawarcia umowy(*)
..............................................................................................................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
- Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*) Niepotrzebne skreślić.